pátek 18. ledna 2013

Zimní mrkvový chlebíček

Zavalil nás sníh, cpe se nám všemi škvírami do domu. Taky je pátek a to je u nás k obědu jen polévka a něco sladkého. Dneska tenhle zahřívací chlebíček a bramboračka s houbami. 
Tenhle recept je vážně takový zimní. Mrkev je zelenina, kterou teď seženete levně a skořice prohřívá... Běžně z tohoto receptu dělám i muffiny, vyjde to akorát na 12 kousků. A kdo má domácí pekárnu, nahází to tam, zapne režim dort a má hotovo...jen ty švestky (nebo rozinky) musí přidat až na úplném konci míchání nebo se obejít bez nich. 
Mrkev v tomto chlebíčku není jen aby se neřeklo a bylo to jakože zdravé. Je jí tam víc než mouky a vytvoří skvěle vlhkou konzistenci a báječnou chuť. To jí pak odpustíte i to otravné strouhání najemno, které v tomto množství nepotěší ;). Recept jsem poměrně dost upravovala, původně pochází opět z Bible domácího pečení. Ubírala jsem cukr i sůl, přidala trochu celozrnné mouky. Tentokrát respektuji použití třtinového cukru, protože v tomto receptu má chuťově smysl, jde to ale i bez něj..



Mrkvový chlebíček

180g hladká mouka
50g celozrnná pšeničná mouka
1/2 polévkové lžíce kypřícího prášku
1 čajová lžička jedlé sody
1/4 čajové lžičky soli
2 čajové lžičky skořice
3 velká vejce
1/2 šálku slunečnicového oleje
150g třtinového cukru
340g najemno nastrouhané mrkve
150g pokrájených sušených švestek



 Nejdřív si zapneme troubu na 200°C aby se předehřála, potom vymažeme a vysypeme chlebíčkovou formu. Suché ingredience smícháme dohromady a prošleháme metličkou, aby se mouka provzdušnila. V misce si rozšleháme do hladka olej s vajíčky. Suchou směs s olejovou důkladně, ale rychle promícháme. Těsto bude velmi husté, ale nepřidáváme žádnou další tekutinu. Teď vmícháme nastrouhanou mrkev. Krátce mícháme, těsto nám začne řídnout. Na závěr přidáme švestky, vlijeme do formy a dáme péct. Chlebíček formu nevyplní ani do poloviny, bude nižší. Takto se ale lépe krájí. Pečeme cca 30 minut. Po upečení necháme chvíli stát a až pak vyndáme z formy. Vychladit necháme na mřížce. Krájíme nejdříve za hodinu.






10 komentářů:

  1. Upečeno. Čekám na snídaňové ohlasy :) Díky za recept.

    OdpovědětVymazat
  2. Lákavé .... asi taky zkusím :-)))

    OdpovědětVymazat
  3. Nejlepší recept na mrkvový koláč! Děkuji.

    Dávala jsem jen celozrnnou pšeničnou 1x přesátou, místo švestek rozinky a přidala jsem lžíci rumu. Pekla jsem v remosce 30 min. Krásně vyběhl a je nadýchaný.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak jsem ho taky zkusila a upekla mezi vařením oběda, je výborný a myslím, že se stane stálicí mezi našimi oblíbenými moučníky. Díky!

    OdpovědětVymazat
  5. ÁÁÁ tak to mám dneska radost! Dámy děkuju za odezvu, u nás je snědeno, ale upekla jsem opět tři kváskové chleby, tak bude co posnídat :).

    OdpovědětVymazat
  6. Upečeno, voní a báječně chutná. příště zkusím dát místo švestek oříšky, rozinky a možná i sušené fíky. Asi se hodí cokoli. Děkuji za báječné recepty, které postupně zkouším. Tak jen houšť :-))Díky.

    OdpovědětVymazat
  7. Maru výborně! Mám skoro chuť ho zase upéct, ale když oni po mě chtějí v neděli koblihy a já je neumím...tak se jdu vzdělávat a doufám, že to dopadne.

    OdpovědětVymazat
  8. Dneska jsem se vrhla do pečení a dopadlo to výborně. Chlebíček krásně provoněl celý byt a chutná tak skvěle, jen jsem do něj ještě přidala vlašské ořechy a trochu citronové kůry. Mockrát děkuji za recept, už mám vytipované další :)

    OdpovědětVymazat
  9. Týna Ptáčková19. ledna 2020 v 16:13

    Je výborný, někdy zase udělám. Příště do něj zkusím dát vlašské ořechy nebo místo švestek rozinky.

    OdpovědětVymazat